Book nu

Privatlivspolitik

 

Generelt

Dit privatliv er vigtigt for os. For bedre at beskytte dit privatliv beskriver vi i denne privatlivspolitik hvordan vi samler, behandler og bruger de data som vi indsamler omkring din adfærd på vores hjemmeside.

Samtidig gør vi dig opmærksom på de valg, du kan træffe om, hvordan dine oplysninger indsamles og bruges. For at gøre denne meddelelse nem at finde, gør vi den tilgængelig på vores hjemmeside og på ethvert tidspunkt, hvor personligt identificerbare oplysninger kan blive anmodet om.

 

Brug af cookies på hjemmesiden

Denne hjemmeside bruger cookies til primært at sikre at du som bruger får den bedste oplevelse. Cookies er små tekstfiler gemt i din browser for at huske dig, når du vender tilbage til hjemmesiden. Det hjælper vores team til at forstå hvilke informationer du finder interessant og brugbart på hjemmesiden. Opbevaringen af cookies er forskellig alt fra hvilket cookies det drejer sig om. Du har altid mulighed for at ændre dine indstillinger for cookies på vores hjemmeside via linket.

 

Hvad er persondata?

Persondata er alle slags informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig. Når du benytter dette website indsamler og behandler vi en række sådanne informationer. Det sker f.eks. ved alm. tilgang af indhold, hvis du gør et af følgende:

  • Bestiller eller køber et produkt hos os
  • Tilmelder dig vores nyhedsbrev
  • Kontakter os igennem en kontaktformular

 

Hvorfor indsamler vi persondata?

Vi indsamler udelukkende de persondata, som du frivilligt afgiver på vores website, eller som du på anden vis giver dit samtykke til, at vi må indsamle. Vi indsamler persondata:

  • … til at sende dig markedsføringsmateriale, som der i forvejen er givet samtykke til.
  • … give dig information omkring produkter/services, som du tidligere har købt hos os.
  • … til at kontakte dig, hvis du har udfyldt vores ”kontakt os” formular.
  • … til at give dig yderligere informationer og detaljer, hvis du har tilmeldt dig et arrangement.
  • … til at behandle jobansøgninger
  • … til at håndtere fakturaer, ordrebekræftelser, licensoplysninger m.m.

 

Behandlingen af dine almindelige personoplysninger er ofte nødvendig for, at vi kan gennemføre en booking og/eller levere de ydelser, du bestiller via vores hjemmeside dvs. opfyldelse af en kontrakt med dig. Herudover kan behandlingen være nødvendig for, at vi kan imødekomme dine specifikke ønsker, yde en god service, forbedre din oplevelse hos os som gæst og til brug for markedsføring af vores ydelser, som vi mener, at du kunne være interesseret i.

Behandlingen af dine følsomme personoplysninger, såsom helbredsoplysninger, sker, fordi du har givet dit udtrykkelige samtykke hertil (enten mundligt, skriftligt eller elektronisk). Formålet med behandlingen af dine følsomme personoplysninger er at yde dig den bedst mulige service i forbindelse med dit ophold og/eller restaurantbesøg hos os. Du kan til enhver tid kan tilbagekalde dit samtykke, uden at dette berører lovligheden af behandlingen, der er baseret på dit samtykke, inden tilbagekaldelse heraf.

 

Hvilke persondata indsamler vi?

Almindelige personoplysninger

Copenhagen Admiral Hotel er den dataansvarlige for behandlingen af dine personoplysninger og behandler blandt andet følgende almindelige personoplysninger om dig som gæst: navn, adresse, e-mail, telefonnummer, kreditkortoplysninger, IP-adresse, informationer om de forskellige ydelser, du kan købe via vores hjemmeside, pasoplysninger, ønsker om forplejning m.v. Samt helbredsoplysninger i forhold til mad på vores restaurant eller i forbindelse med booking af et ophold hos os.

I det omfang du selv giver eksplicit samtykke hertil og selv indtaster informationerne, behandler vi følgende type persondata:

  • Dine kontaktoplysninger som eksempelvis navn, e-mailadresse, telefonnummer m.m.
  • Dine beskæftigelsesoplysninger som f.eks. jobtitel
  • Brugerinformationer som f.eks. brugernavn, adgangskoder, loginoplysninger samt sikkerhedsspørgsmål
  • Oplysninger fra din webbrowser som f.eks. IP-adresser, browsertype og sprog
  • Oplysninger fra tredjeparts netværk som f.eks. Facebook

 

Hvordan indsamler vi persondata?

Vi indsamler dine persondata igennem vores hjemmeside og tredjepartssoftware. Vi indsamler dine persondata igennem formularer på vores hjemmeside, og igennem anvendelsen af cookies til at indsamle data omkring din adfærd. Cookies er små tekstfiler, der indeholder en række tegn og unikt identificerer en browser. De fleste browsere er oprindeligt oprettet for at acceptere cookies. Du kan dog være i stand til at ændre dine browserindstillinger for at få din browser til at nægte tredjeparts cookies eller angive, hvornår en tredjeparts cookie bliver sendt. Hvis du vil vide mere om cookies og hvordan de fungerer, kan du besøge www.allaboutcookies.org.

Udover de persondata som vi indsamler igennem vores hjemmeside så anvender vi en række tredjepartssoftware til at indsamle data på denne hjemmeside. Herunder har vi beskrevet de forskellige typer af tredjepartssoftware som anvendes på vores hjemmeside:

  • Google Analytics:
    Google Analytics giver os adgang til din adfærd på vores hjemmeside og Google Analytics indsamler data ved hjælp af cookies. Disse cookies indsamler informationer om din brug af vores hjemmeside, herunder din IP-adresse til tracking af din adfærd. Vi anvender desuden Google Analytics til vores markedsføring og du kan opleve derfor dynamiske annoncer efter du har besøgt vores hjemmeside.
  • MailChimp:
    Vi benytter os af e-mailprogrammet MailChimp til at udsende nyhedsbreve og tilbud til vores kunder. Igennem MailChimp indsamler vi e-mailadresser, IP-adresser samt tidstempler, som anvendes til at sende relevante nyhedsbreve.
  • Sleeknote:
    Sleeknote er et værktøj til opsætning af pop-ups på hjemmesider. Værktøjet benyttes typisk i sammenspil med MailChimp for at skaffe flere tilmeldinger til nyhedsbrev eller fremhæve konkurrencer. Din persondata videregives kun til Sleeknote med dit samtykke.
  • Facebook-pixels:
    Vi anvender Facebook-pixels, for at kunne forbedre vores annoncer til de besøgende, som har besøgt websitet, og har en Facebook-profil. Igennem Facebook-pixels indsamler vi data om din adfærd på vores hjemmeside.

Data om din brug af denne hjemmeside, hvilke annoncer, du modtager og evt. klikker på, geografisk placering, IP-adresse m.v. videregives til tredjeparter i det omfang du giver eksplicit samtykke hertil og selv indtaster informationerne.

 

Hvor længe opbevares persondata på hjemmesiden?

Dine personlige data bliver opbevaret så længe, som det er nødvendigt. Det betyder, at når din personlige data ikke længere vil være relevant for os at bevarer, vil det automatisk blive slettet på en sikker måde. Der er mulighed for, at vi kan behandle din data i forbindelse med statistiske formål, men i dette tilfælde vil din data altid blive anonymiseret.

Personoplysninger, som indgår i vores regnskabsmateriale, opbevares i 5 år efter afslutning af det løbende regnskabsår. Hvis du betragtes som stamgæst eller besøger os med visse, mere eller mindre jævne mellemrum, opbevares dine personoplysninger op til 5 år efter dit seneste besøg. Personoplysninger, der er nødvendige for at fremsende dig vores nyhedsbrev, opbevares og anvendes, så længe du ikke har valgt at afmelde vores nyhedsbrev.

 

Hvordan kan du få adgang til den persondata vi indsamler omkring dig?

Du har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, vi behandler om dig. Du kan desuden til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger anvendes hvis det ikke længere er nødvendigt for os at beholde din data. Herunder har vi specificeret, hvordan du kan gøre dette:

  1. Adgang og berigtigelse af persondata
    Du har altid mulighed for at anmode os, om at få en kopi at de personlige data, som vi har liggende om dig. Hvis du opdager fejl eller forældede oplysninger, har du ligeledes mulighed for at anmode os om eventuelle rettelser. Hvis du ikke længere ønsker at opbevare dine personlige dataoplysninger hos os, har du retten til at anmode om at få din persondata slettet. Dette kan dog kun ske, hvis det ikke længere er nødvendigt for os at beholde din data.
  2. Ret til at fravælge markedsføringskommunikation
    Hvis du ikke længere har lyst til at modtage e-mailmarkedsføring fra os, har du retten til at trække dit samtykke tilbage. Dog skal du være opmærksom på, at denne form for kommunikation ikke dækker over administrative meddelelser som f.eks. ordrebekræftelser, e-mails i forbindelse med kontoindstillinger – herunder ændring af kodeord og meddeler der ligger i forlængelse heraf

 

Hvordan vi sikrer dine personlige oplysninger?

Vi behandler dine data med omhu. Det betyder, at vi forpligter os til at forhindre offentliggørelse, uautoriseret adgang eller alternativ behandling af vores kunders persondata, som indsamles på denne hjemmeside.

Admiral Hotel har antaget visse databehandlere, som udfører en række opgaver på vegne af Admiral Hotel. Disse databehandlere får adgang til dine personoplysninger. Databehandlerne kan dog alene lovligt tilgå og behandle dine personoplysninger på vegne af Admiral Hotel for at opfylde de specifikke formål, der er fastsat af Admiral Hotel, og må derfor ikke anvende oplysningerne til egne formål.

 

Slette cookies

På hjemmesiden kan du ændre dine indstillinger for cookies via linket. For at slette cookies helt skal du finde indstillingerne på den pågældende browser. Du skal være opmærksom på at dette kan få en betydning for de online services og funktioner der benyttes.

 

Ansvarlig

Denne hjemmeside og denne privatlivspolitik ejes og publiceres af:

Firma: CAH II A/S
Adresse: Toldbodgade 31
Postnr.: 1253 København K
Telefon: 33741414
E-mail: reception@admiralhotel.dk

Hvis du har spørgsmål til denne privatlivspolitik, herunder dine rettigheder som den registrerede eller du vil klage over Admiral Hotels behandling af dine personoplysninger, kan du kontakte Økonomichef Connie Hartmann Krogh på chk@admiralhotel.dk.

Du kan også indgive en klage til Datatilsynet som har følgende kontaktoplysninger: Datatilsynet
Borgergade 28, 5 1300, København K
Telefonnummer: +45 33 19 32 00
E-mail: dt@datatilsynet.dk
Hjemmeside: www.datatilsynet.dk

 

Ændringer til privatlivspolitik

Denne privatlivspolitik opdateres regelmæssigt, og når det er nødvendigt på grund af ændringer i den gældende databeskyttelseslovgivning. I det omfang ændringerne betragtes som væsentlige ændringer, vil du blive informeret udtrykkeligt herom f.eks. på vores hjemmeside. I visse tilfælde kan du modtage en anmodning fra Admiral Hotel om at acceptere ændringerne inden deres ikrafttræden f.eks. i en e-mail.